Vi trenger nye medlemmer i foreldrerådet

3 mars, 2024 av Astrid Kornberg Bjørke

Etter å ha gjort en kjempeinnsats gjennom mange år gir nå Hege og Sissel seg i foreldrerådet. De har vært to av primus-motorene i foreldrerådet lenge. Vi har fortsatt medlemmer som har vært med lenge og har god erfaring, men trenger noen nye foreldre så oppgavene kan deles på flere.

En av de viktigste oppgavene til foreldrerådet er å arrangere sommer- og nyttårsfestene. De gir gode inntekter til gruppa, og er dessuten fine samlinger der vi kan bli litt kjent på tvers av enheter. I fjor høst var de også med å arrangere «bli-kjent-dagen» vår. Foreldrerådet har også oppgaver rundt driften av gruppa, som å organisere vaske-dugnader på lokalet og søke om økonomisk støtte. De arrangerte dessuten dugnads-møtet der speiderne samlet inn panteflasker. Innsatsen fra foreldrerådet er en av grunnene til at vi ikke økte kontingenten til gruppa i år.

Vi håper nå å få med 3-4 foreldre som nye medlemmer i foreldrerådet – gjerne fra flokken. Så lenge vi har greit med medlemmer i foreldrerådet er det ikke så mange timer jobb som kreves. Det gir dessuten en flott mulighet til å bidra til at ungene våre skal få et bra tilbud. Ta kontakt med gruppeleder Astrid (gruppa.chaspeider@gmail.com) om du har spørsmål – så håper vi at noen kan tenke seg å bli med!