Charlottenlund Speidergruppe har lokale i kjelleren på Charlottenlund kirke. Vi har ca 100 medlemmer og er den gruppa i Trøndelag Krets med flest medlemmer. I Norge finnes to speiderforbund, KFUK/KFUM og Norges Speiderforbund (NSF), hvor vi er medlem av sistnevnte via Trøndelag Krets av NSF.

Mesteparten av speideraktiviteten foregår i våre fire aldersbestemte enheter; Beverkolonien (1.-2. klasse), Flokken (3.-4. klasse), Troppen (5.-10.klasse) og Roverlaget (16-26år).

Enhetene har ukentlige speidermøter, drar på enkelte helgeturer og av og til på speiderleir i Norge eller i utlandet. Speidermøtene foregår både på vårt lokale og ute i nærområdet, for eksempel i Ringvebukta, Chamonix, Estenstadmarka og Ranheimsfjæra Se vår terminliste for detaljer.

Gruppestyret

Nils Andreas Thommesen