Bli speider i Charlottenlund speidergruppe

Speideren er vennskap, mestring og friluftsliv. Du får oppleve mye moro sammen med andre som liker å være ute i naturen året rundt. I speideren gjør vi det meste, alt fra å tenne bål, padle kano og bygge trehytte, til å lage video, klatre i trær og dra på leir i Norge eller utlandet.

Gruppa vår har alle aldersgruppene og har aktivitetstilbud for alle fra 1. klasse og oppover. Vi dekker geografisk områdene rundt Charlottenlund, Brundalen, Dragvoll og Ranheim.

For å bli medlem:
* fyll du ut interesseskjemaet i vårt medlemssystem Min speiding slik at vi får registrert all nødvendig info
* Send en mail til gruppeleder (gruppeleder.charlottenlund@speiding.no) med en kort presentasjon av speideren. Dette kan f.eks være om tidligere erfaringer, venner i speideren og annet som gjør det lettere for oss å planlegge en god oppstart.

Dere vil få svar tilbake om det er ledige plasser for oppstart, eller venteliste.

For noen enheter kan det være antall ledere som begrenser hvor mange speidere vi kan være. Ta derfor gjerne kontakt med gruppa om du som voksen har lyst på en givende fritidsaktivet – tidligere erfaring som speider eller speiderleder trengs ikke. Å være flere ledere kan gjøre det mulig for oss å ta inn flere speidere.

Kontingent

Kontingenten i speideren betales per kalenderår, og faktura sendes ut i januar. For de som starter i august betales det en redusert kontingent for første høst som medlem. Kontingenten dekker medlemsskap i Norges speiderforbund, som bl.a. inkluderer forsikring ved speideraktiveter. Det inkluderer også det aller meste av turer og aktiviteter gjennom året – det er kun sommerleire for Tropp, og en større tur annethvert år for Flokk, som har egen betaling.

Kontingent-satsene bestemmes av gruppetinget hver høst. For 2023 var satsene:
Bever (1-2 klasse): 1.850kr
Flokk (3-4 klasse): 2.100kr
Tropp (5-10. klasse): 2.250kr
Rover (16-26 år): 1.600kr

Andre spediergrupper

blispeider.no finner du kart med oversikt over alle speidergruppene i Norge og kontaktinformasjon til dem. Her kan du også se vanlig spørsmål og svar som foreldre og andre måtte ha.